Siirry sisältöön

Vaikuttavia kohtaamisia verkossa – Etäasiakaspalvelun kehittämiskoulutus 

Kuvassa henkilkö hymyilee tietokeen näytön edessä. Henkilöllä kuulokkeet ja mikrofoni.
Oppilaitos:
Sasky oppisopimus- ja työelämäpalvelut
Koulutustyyppi:
Muu ammatillinen koulutus
Teemat:
Liiketoiminta
Hakutyyppi:
Jatkuva haku

Kehitä asiakaspalveluosaamistasi

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on syventää osallistujien osaamista ja ammattitaitoa onnistuneiden ja menestyksekkäiden etäkohtaamisen rakentajina. Palveluiden kehitys ja digitalisaatio siirtää yhä enemmän asiakaskohtaamisia erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja etäyhteyksien päähän. Asiakaskohtaamisten monimuotoisuus lisää mahdollisuuksia tarjota palveluja joustavasti, mutta samalla se edellyttää työn tekijöiltä uudenlaisia taitoja. Onnistuneet ja vaikuttavat etäkohtaamiset syntyvät taidosta synnyttää luottamusta eri digitaalisten kanavien kautta sekä ymmärryksestä, millaista arvoa etäkohtaamisissa voidaan synnyttää.  

Opinnot koostuvat henkilökohtaisesti sinulle laaditun suunnitelman mukaisesti lähipäivistä, verkossa tapahtuvasta oppimisesta sekä opittujen asioiden hyödyntämisestä omassa työssä. Koulutuspäivien aikana saadut opit ja vinkit, vertaisopiskelijoiden jakamat kokemukset sekä henkilökohtainen ohjaus auttavat sinua kehittymään työssäsi. 

Koulutus toteutetaan oppisopimuksella.

Koulutuksen paikat ja ajankohdat

Kenelle koulutus sopii?

Koulutusohjelma sopii sinulle, joka toimit esimerkiksi terveydenhuollon etäklinikoilla tai muussa digitaalisessa asiakaspalvelun tehtävässä. Sinulla on mahdollisuus kehittää osaamistasi käytännön työtehtävissäsi omalla työpaikallasi tai omassa yrityksessäsi. 

Koulutuksen sisältö

Koulutus koostuu kuudesta sisältöteemasta, joissa kaikissa on lähiopetusta sekä itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Lähiopetuksen sisältö koostuu teoriaosuuksista sekä käytännön harjoitteista omassa työssä, jotka painottuvat vuorovaikutukseen ja digitaalisten kanavien asiakaskokemuksen ymmärrykseen korostaen asiakaslähtöisyyttä.  

Oppimistehtävät syventävät eri lähiopetuspäivien teemoja teorian tasolla sekä johdattavat opiskelijat soveltamaan lähiopetuspäivien teemoja omassa työssään. Käytännönläheiset oppimistehtävät on rakennettu siten, että jokainen opiskelija voi soveltaa tehtävää omaan tilanteeseensa, työnkuvaansa ja toimintaympäristöönsä soveltuvaksi. 

Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen opiskelija osaa rakentaa puitteet onnistuneille etäkohtaamisille organisaation tavoitteet huomioiden ja toimia etäkohtaamisissa vuorovaikutteisesti ja asiakaslähtöisesti. 

Oppisopimus

Oppisopimuksen solmiminen edellyttää päätoimista työpaikkaa tai omaa yritystä, jossa opiskelija pääsee harjoittamaan ja kehittämään omaa osaamistaan. Oppisopimuskoulutuksen opiskelijalle nimetään työnantajan toimesta työpaikkaohjaaja. Työpaikkaohjaajan tehtäviin kuuluvat suunnittelu sekä opiskelijan ohjaus, palautteen antaminen ja osaamisen edistymisen arviointi. Yrittäjällä työpaikalla tapahtuvaa oppimista ohjaa mentori, joka on toinen yrittäjä. Työpaikkaohjaajan ja mentorin tietoja kysytään hakulomakkeella. Yrittäjän oppisopimuksen mahdollistumiseksi tulee yrittäjällä olla voimassa oleva YEL- tai MYEL- vakuutus opintojen ajan.

Katso lisää oppisopimuksesta sivuiltamme.

Lisätietoja koulutuksesta