Siirry sisältöön

Asiakaspalvelun ja myynnin osaaja

Liiketoiminnan ammattitutkinto | Tutkinnon osa

Henkilö tietokoneella kuulokkeet päässään.
Koulutustyyppi:
Ammattitutkinto, Osatutkinto
Teemat:
Johtaminen, esihenkilötyö ja yrittäjyys, Liiketoiminta
Hakutyyppi:
Jatkuva haku
Koulutukseen ei tällä hetkellä ole käynnissä olevaa hakua.

Asiakaspalveluosaamisen täydentämistä koulutuksella

Asiakaspalvelun ja myynnin osaaja -koulutuksessa suoritetaan yksi Liiketoiminnan ammattitutkinnon osa, Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp). Koulutus on suunniteltu vahvistamaan ja täydentämään asiakaspalvelu- ja myyntiosaamista sekä IT-taitoja. Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa ammatillista osaamista ja monipuolistaa valmiuksia alan erilaisiin työtehtäviin. Sen avulla saat myös uutta intoa asiakaspalvelutyöhön. Koulutus on myös erinomainen mahdollisuus hakeutua oppimaan työelämäjaksolle tavoitteellisesti sekä omaa työllistymistä suunnitellen.  

Asiakaspalvelun ja myynnin osaaja -koulutuksessa jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma sekä ammatillisen osaamisen myyvä profiili, jolla tehostetaan työnhakua. 

Koulutus toteutetaan monimuotokoulutuksena, jossa on lähipäiviä, oppimistehtäviä, verkkotapaamisia, itseopiskelua ja työelämässä oppimista. Opiskelu on kokoaikaista ja päätoimista. Koulutuksen jälkeen voi halutessaan hakeutua suorittamaan koko liiketoiminnan ammattitutkinnon. 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu perustutkinnon suorittaneille, esimerkiksi merkonomeille tai asiakaspalvelussa ja myyntialalla toimineille henkilöille, jotka haluavat päivittää osaamistaan. Maahanmuuttajataustaisella henkilöllä kielitaitotaso B2.1. Työvoimakoulutukseen hakeutuville on lisäksi erilliset ohjeet koulutuksen lisätiedoissa. 

Koulutuksen sisältö

Koulutukseen sisältyy: 
 
• Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen 
• Liiketoimintaympäristön muutokset 
• Sähköinen kaupankäynti 
• Tuloksellinen ja taloudellinen toiminta 
• Laatu, kestävä kehitys ja ekologisuus liiketoiminnassa 
•Aasiakaslähtöinen toiminta 
• Vuorovaikutus ja asiakaspalvelu eri myyntikanavissa 
• Asiakasymmärrys 
• Hygieniaosaamiskoulutus ja -testi 
• IT-taidot 
• Oman osaamisen markkinointi 
• Henkilökohtainen ohjaus ja valmennus 

Lisäksi suoritetaan työelämässä oppiminen, joka suunnitellaan joustavasti opiskelijan yksilölliset tarpeet ja tavoitteet huomioiden. 

Työvoimakoulutus

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta löydät osoitteesta Työmarkkinatori.fi(siirryt toiseen palveluun, avautuu uuteen ikkunaan) (linkki aukeaa uuteen ikkunaan). Neuvontaa saat myös Työmarkkinatori.fi:n koulutusneuvonnasta(siirryt toiseen palveluun, avautuu uuteen ikkunaan) (linkki aukeaa uuteen ikkunaan). 

Täytä koulutushakemus huolellisesti ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, vahvista hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Kirjoita hakemukseesi perustelut, miksi haluat tähän koulutukseen. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.te-palvelut.fi(siirryt toiseen palveluun, avautuu uuteen ikkunaan) (linkki aukeaa uuteen ikkunaan).