Siirry sisältöön

Vaikuttavia kohtaamisia verkossa – Etäasiakaspalvelun kehittämiskoulutus 

Kuvassa henkilkö hymyilee tietokeen näytön edessä. Henkilöllä kuulokkeet ja mikrofoni.
Oppilaitos:
Sasky oppisopimus- ja työelämäpalvelut
Koulutustyyppi:
Muu ammatillinen koulutus
Teemat:
Liiketoiminta
Hakutyyppi:
Jatkuva haku

Kehitä asiakaspalveluosaamistasi

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on syventää osallistujien osaamista ja ammattitaitoa onnistuneiden ja menestyksekkäiden etäkohtaamisen rakentajina. Palveluiden kehitys ja digitalisaatio siirtää yhä enemmän asiakaskohtaamisia erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja etäyhteyksien päähän. Asiakaskohtaamisten monimuotoisuus lisää mahdollisuuksia tarjota palveluja joustavasti, mutta samalla se edellyttää työn tekijöiltä uudenlaisia taitoja. Onnistuneet ja vaikuttavat etäkohtaamiset syntyvät taidosta synnyttää luottamusta eri digitaalisten kanavien kautta sekä ymmärryksestä, millaista arvoa etäkohtaamisissa voidaan synnyttää.  

Opinnot koostuvat henkilökohtaisesti sinulle laaditun suunnitelman mukaisesti lähipäivistä, verkossa tapahtuvasta oppimisesta sekä opittujen asioiden hyödyntämisestä omassa työssä. Koulutuspäivien aikana saadut opit ja vinkit, vertaisopiskelijoiden jakamat kokemukset sekä henkilökohtainen ohjaus auttavat sinua kehittymään työssäsi. 

Koulutus toteutetaan oppisopimuksella. Tarkemmat koulutuspäivien sisällöt näet alla olevasta + Lisätietoa -​kohdasta. 

Hakuinfo

21.10.2024 klo 9:30–10 tämän linkin kautta(siirryt toiseen palveluun).

Kokoustunnus: 396 350 160 978

Tunnuskoodi: BECL3e

TAI

23.10. klo 14:30–15. tämän linkin kautta(siirryt toiseen palveluun).

Kokoustunnus: 360 672 001 407

Tunnuskoodi: FhfLQ5

Koulutuksen paikat ja ajankohdat

  • Vaikuttavia kohtaamisia verkossa – Etäasiakaspalvelun kehittämiskoulutus

    Paikkakunta
    Oppisopimus
    Hakuaika
    23.09.2024 — 17.12.2024
    Koulutus alkaa
    3.2.2025
    Lisätietoa

    Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sitomo Oy:n kanssa. Koulutukseen sisältyy 6 puolikasta lähiopetuspäivää Tampereella. Lisäksi jokaiseen lähiopetuspäivään kohdistuu 1,5 h itsenäistä työskentelyä ja oppimistehtäviä Moodle-oppimisympäristössä.

    Koulutuspäivät ja sisällöt:
    3.2.2025 Kick-off (teams) klo 14–16
    10.2.2025 Lähiopetus klo 12–16. Vaikuttavien etäkohtaamisen malli.
    17.3.2025 Lähiopetus klo 12–16. Empatian välittäminen etäkohtaamisissa.
    14.4.2025 Lähiopetus klo 12–16. Vaikuttavat etäkohtaamiset kirjallisissa kanavissa
    12.5.2025 Lähiopetus klo 12–16. Vaikuttavat etäkohtaamiset eri asiakasryhmien kanssa.
    2.6.2025 Lähiopetus klo 12–16. Jämäkkä ja kohtelias ongelmanratkaisu.
    18.8.2025 Lähiopetus klo 12–16. Itsensä johtaminen etäkohtaamisissa.

    Koulutuspäivien sisällöistä lisätietoa antaa kouluttaja Outi Stüber, outi@sitomo.fi.

    Haluatko kysyä lisää koulutuksesta ja hakeutumisesta? Tule kuulolle: Hakuinfo 21.10.2024 klo 9:30–10.
    Liity kokoukseen nyt
    Kokoustunnus: 396 350 160 978
    Tunnuskoodi: BECL3e

    TAI 23.10. klo 14:30–15.
    Liity kokoukseen nyt
    Kokoustunnus: 360 672 001 407
    Tunnuskoodi: FhfLQ5

    Teams-linkki löytyy Hakuinfo -kohdasta sivun alalaidasta.

    Koulutukseen otetaan enintään 20 opiskelijaa. Oppisopimuskelpoiset hakijat valitaan hakeutumisjärjestyksessä. Oppisopimuskoulutuksessa ei ole opiskelijamaksua. 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutusohjelma sopii sinulle, joka toimit esimerkiksi terveydenhuollon etäklinikoilla tai muussa digitaalisessa asiakaspalvelun tehtävässä. Sinulla on mahdollisuus kehittää osaamistasi käytännön työtehtävissäsi omalla työpaikallasi tai omassa yrityksessäsi. 

Koulutuksen sisältö

Koulutus koostuu kuudesta sisältöteemasta, joissa kaikissa on lähiopetusta sekä itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Lähiopetuksen sisältö koostuu teoriaosuuksista sekä käytännön harjoitteista omassa työssä, jotka painottuvat vuorovaikutukseen ja digitaalisten kanavien asiakaskokemuksen ymmärrykseen korostaen asiakaslähtöisyyttä.  

Oppimistehtävät syventävät eri lähiopetuspäivien teemoja teorian tasolla sekä johdattavat opiskelijat soveltamaan lähiopetuspäivien teemoja omassa työssään. Käytännönläheiset oppimistehtävät on rakennettu siten, että jokainen opiskelija voi soveltaa tehtävää omaan tilanteeseensa, työnkuvaansa ja toimintaympäristöönsä soveltuvaksi. 

Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen opiskelija osaa rakentaa puitteet onnistuneille etäkohtaamisille organisaation tavoitteet huomioiden ja toimia etäkohtaamisissa vuorovaikutteisesti ja asiakaslähtöisesti. 

Oppisopimus

Oppisopimuksen solmiminen edellyttää päätoimista työpaikkaa tai omaa yritystä, jossa opiskelija pääsee harjoittamaan ja kehittämään omaa osaamistaan. Oppisopimuskoulutuksen opiskelijalle nimetään työnantajan toimesta työpaikkaohjaaja. Työpaikkaohjaajan tehtäviin kuuluvat suunnittelu sekä opiskelijan ohjaus, palautteen antaminen ja osaamisen edistymisen arviointi. Yrittäjällä työpaikalla tapahtuvaa oppimista ohjaa mentori, joka on toinen yrittäjä. Työpaikkaohjaajan ja mentorin tietoja kysytään hakulomakkeella. Yrittäjän oppisopimuksen mahdollistumiseksi tulee yrittäjällä olla voimassa oleva YEL- tai MYEL- vakuutus opintojen ajan.

Katso lisää oppisopimuksesta sivuiltamme.

Kysyttävää koulutussisällöstä tai oppisopimuksesta? Ota yhteyttä: