Vaikuttavia kohtaamisia verkossa – Etäasiakaspalvelun kehittämiskoulutus
- Oppilaitos:
- Sasky oppisopimus- ja työelämäpalvelut
- Koulutustyyppi:
- Muu ammatillinen koulutus
- Teemat:
- Liiketoiminta
- Hakutyyppi:
- Jatkuva haku
Kehitä asiakaspalveluosaamistasi
Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on syventää osallistujien osaamista ja ammattitaitoa onnistuneiden ja menestyksekkäiden etäkohtaamisen rakentajina. Palveluiden kehitys ja digitalisaatio siirtää yhä enemmän asiakaskohtaamisia erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja etäyhteyksien päähän. Asiakaskohtaamisten monimuotoisuus lisää mahdollisuuksia tarjota palveluja joustavasti, mutta samalla se edellyttää työn tekijöiltä uudenlaisia taitoja. Onnistuneet ja vaikuttavat etäkohtaamiset syntyvät taidosta synnyttää luottamusta eri digitaalisten kanavien kautta sekä ymmärryksestä, millaista arvoa etäkohtaamisissa voidaan synnyttää.
Opinnot koostuvat henkilökohtaisesti sinulle laaditun suunnitelman mukaisesti lähipäivistä, verkossa tapahtuvasta oppimisesta sekä opittujen asioiden hyödyntämisestä omassa työssä. Koulutuspäivien aikana saadut opit ja vinkit, vertaisopiskelijoiden jakamat kokemukset sekä henkilökohtainen ohjaus auttavat sinua kehittymään työssäsi.
Koulutus toteutetaan oppisopimuksella. Tarkemmat koulutuspäivien sisällöt näet alla olevasta + Lisätietoa -kohdasta.
Hakuinfo
21.10.2024 klo 9:30–10 tämän linkin kautta.
Kokoustunnus: 396 350 160 978
Tunnuskoodi: BECL3e
TAI
23.10. klo 14:30–15. tämän linkin kautta.
Kokoustunnus: 360 672 001 407
Tunnuskoodi: FhfLQ5
Koulutuksen paikat ja ajankohdat
-
Vaikuttavia kohtaamisia verkossa – Etäasiakaspalvelun kehittämiskoulutus
- Paikkakunta
- Oppisopimus
- Hakuaika
- 23.09.2024 — 08.01.2025
- Koulutus alkaa
- 3.2.2025
Lisätietoa
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sitomo Oy:n kanssa. Koulutukseen sisältyy 6 puolikasta lähiopetuspäivää Tampereella. Lisäksi jokaiseen lähiopetuspäivään kohdistuu 1,5 h itsenäistä työskentelyä ja oppimistehtäviä Moodle-oppimisympäristössä.
Koulutuspäivät ja sisällöt:
3.2.2025 Kick-off (teams) klo 14–16
10.2.2025 Lähiopetus klo 12–16. Vaikuttavien etäkohtaamisen malli.
17.3.2025 Lähiopetus klo 12–16. Empatian välittäminen etäkohtaamisissa.
14.4.2025 Lähiopetus klo 12–16. Vaikuttavat etäkohtaamiset kirjallisissa kanavissa
12.5.2025 Lähiopetus klo 12–16. Vaikuttavat etäkohtaamiset eri asiakasryhmien kanssa.
2.6.2025 Lähiopetus klo 12–16. Jämäkkä ja kohtelias ongelmanratkaisu.
18.8.2025 Lähiopetus klo 12–16. Itsensä johtaminen etäkohtaamisissa.
Koulutuspäivien sisällöistä lisätietoa antaa kouluttaja Outi Stüber, outi@sitomo.fi.
Haluatko kysyä lisää koulutuksesta ja hakeutumisesta? Tule kuulolle: Hakuinfo 21.10.2024 klo 9:30–10.
Liity kokoukseen nyt
Kokoustunnus: 396 350 160 978
Tunnuskoodi: BECL3e
TAI 23.10. klo 14:30–15.
Liity kokoukseen nyt
Kokoustunnus: 360 672 001 407
Tunnuskoodi: FhfLQ5
Teams-linkki löytyy Hakuinfo -kohdasta sivun alalaidasta.
Koulutukseen otetaan enintään 20 opiskelijaa. Oppisopimuskelpoiset hakijat valitaan hakeutumisjärjestyksessä. Oppisopimuskoulutuksessa ei ole opiskelijamaksua.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutusohjelma sopii sinulle, joka toimit esimerkiksi terveydenhuollon etäklinikoilla tai muussa digitaalisessa asiakaspalvelun tehtävässä. Sinulla on mahdollisuus kehittää osaamistasi käytännön työtehtävissäsi omalla työpaikallasi tai omassa yrityksessäsi.
Koulutuksen sisältö
Koulutus koostuu kuudesta sisältöteemasta, joissa kaikissa on lähiopetusta sekä itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Lähiopetuksen sisältö koostuu teoriaosuuksista sekä käytännön harjoitteista omassa työssä, jotka painottuvat vuorovaikutukseen ja digitaalisten kanavien asiakaskokemuksen ymmärrykseen korostaen asiakaslähtöisyyttä.
Oppimistehtävät syventävät eri lähiopetuspäivien teemoja teorian tasolla sekä johdattavat opiskelijat soveltamaan lähiopetuspäivien teemoja omassa työssään. Käytännönläheiset oppimistehtävät on rakennettu siten, että jokainen opiskelija voi soveltaa tehtävää omaan tilanteeseensa, työnkuvaansa ja toimintaympäristöönsä soveltuvaksi.
Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen opiskelija osaa rakentaa puitteet onnistuneille etäkohtaamisille organisaation tavoitteet huomioiden ja toimia etäkohtaamisissa vuorovaikutteisesti ja asiakaslähtöisesti.
Oppisopimus
Oppisopimuksen solmiminen edellyttää päätoimista työpaikkaa tai omaa yritystä, jossa opiskelija pääsee harjoittamaan ja kehittämään omaa osaamistaan. Oppisopimuskoulutuksen opiskelijalle nimetään työnantajan toimesta työpaikkaohjaaja. Työpaikkaohjaajan tehtäviin kuuluvat suunnittelu sekä opiskelijan ohjaus, palautteen antaminen ja osaamisen edistymisen arviointi. Yrittäjällä työpaikalla tapahtuvaa oppimista ohjaa mentori, joka on toinen yrittäjä. Työpaikkaohjaajan ja mentorin tietoja kysytään hakulomakkeella. Yrittäjän oppisopimuksen mahdollistumiseksi tulee yrittäjällä olla voimassa oleva YEL- tai MYEL- vakuutus opintojen ajan.
Kysyttävää koulutussisällöstä tai oppisopimuksesta? Ota yhteyttä:
-
Susanna Pirttinen
Koulutuspäällikkö
SASKY oppisopimus- ja työelämäpalvelut