Siirry sisältöön

Kansainvälisen matkailun digiosaaja

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto

Kuvassa pöydällä tietokone ja tabletti. Pöydän tasolla näkyy myös kahden henkilön kädet, joista toinen selaa puhelinta ja toisella on kahvikuppi.
Oppilaitos:
Sasky oppisopimus- ja työelämäpalvelut
Koulutustyyppi:
Erikoisammattitutkinto
Teemat:
Liiketoiminta
Hakutyyppi:
Jatkuva haku

Menesty matkailualalla – kasvua digitaalisuudesta ja kansainvälistymisestä!

Koulutus tarjoaa konkreettisia työkaluja matkailualan ammattilaisille ja yrittäjille, jotka hakevat kasvua digitaalisuutta ja kansainvälistymistä hyödyntäen. Koulutuksen sisältö johdattelee osallistujat läpi matkailijan ostopolun vaiheiden, tarjoten heille syvällisen ymmärryksen matkailualan markkinointistrategioista aina asiakaslähtöisen sitouttamisen tärkeyteen. Tekoäly on mukana koulutuksessa läpileikkaavana teemana.

Opinnot koostuvat henkilökohtaisesti sinulle laaditun suunnitelman mukaisesti lähiopetuksesta (aina myös etäosallistumismahdollisuus videon kautta), etäopetuksesta, omatoimisesta verkko-opiskelusta, pienryhmäohjauksesta sekä etätehtävistä ja työpaikalla oppimisesta normaaleissa työtehtävissä. Lähipäivät ovat aktiivista tekemistä ja yhdessä oppimista. Lähipäivien aikana saadut opit ja vinkit, opiskelijoiden jakamat kokemukset sekä henkilökohtainen ohjaus auttavat sinua kehittymään työssäsi.

Koulutus toteutetaan oppisopimuksella. Haun ollessa auki tarkemmat koulutuspäivien sisällöt näet alla olevasta +Lisätietoa -kohdasta. Koulutukseen liittyvä hakuinfo pidetään 20.1.2025 klo 14.00-14.45. Ei vaadi erillistä rekisteröitymistä.

Liity infoon tästä linkistä(siirryt toiseen palveluun).

Koulutuksen paikat ja ajankohdat

  • Kansainvälisen matkailun digiosaaja

    Paikkakunta
    Oppisopimus
    Hakuaika
    20.12.2024 — 02.02.2025
    Koulutus alkaa
    11.3.2025
    Lisätietoa

    Ohjelma toteutetaan yhteistyössä NordicMarketing Academyn kanssa. Koulutuspäivät toteutetaan pääsääntöisesti etäopintoina ja mahdollisuuksien mukaan lähi- ja hybridiopintoina Tampereella. Kaikki koulutuspäivät tallennetaan ja tämä mahdollistaa helposti päivien aiheisiin palaamisen jälkikäteen.

    Vapaaehtoinen ja omakustanteinen opintomatka Keski-Eurooppaan keväällä 2026
    Osana koulutusta (Tutkinnon osa: Kansainvälisen myynnin ja markkinoinnin kehittäminen) opiskelijoilla on mahdollisuutena vapaaehtoinen ja omakustanteinen opintomatka Keski-Eurooppaan. Matka sisältää benchmarking-vierailun valittuun alueeseen, tapaamisia matkanjärjestäjien kanssa ja kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvää ohjelmaa. Matkan tarkempi ohjelma räätälöidään matkaan osallistuvien profiilin mukaisesti. Matka mahdollistaa käytännön oppimisen ja parhaiden käytäntöjen jakamisen matkailualan ammattilaisten kesken. Mikäli opintomatka ei ole mahdollinen, opintoja järjestetään mahdollisuuksien mukaan etäyhteyksin sekä matkan aikana kerätyistä ja koostetuista, soveltuvilla verkkomateriaaleilla.


    KOULUTUSPÄIVÄT:
    25.3.2025
    Tunnista asiakkaat – Kohderyhmien tunnistaminen ja matkailijapersoonien määritteleminen, matkailijan ostopolku (kotimaa ja kv)
    TULOS: Ostajapersoonat ja ostopolku

    26.3.2025
    Määrittele myyntiargumentit – Matkailutuotteiden vetovoimatekijöiden (USP) tunnistaminen ja sopivien myyntiargumenttien määritteleminen. Hissipuheen avulla vakuutat kuulijan ja kotiutat kaupan.
    TULOS: Kilpailija-analyysi, USP ja hissipuhe

    26.3.-20.4.2025
    Suunnittele monikanavaisesti, omatoiminen verkkototeutus
    Digitaalisen markkinoinnin strateginen monikanavasuunnittelu (b2b, b2c) ja verkostojen merkitys matkailuliiketoiminnassa
    TULOS: Digimarkkinoinnin monikanavasuunnitelma ja verkostokartta

    27.5.2025
    Tuotteista asiakaslähtöisesti – Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja myynti tunnistetuille asiakkaille
    TULOS: Kansainväliset kriteerit täyttävät tuotekortit

    12.-13.8.2025
    Löydy digitaalisesti – Kansainvälinen digitaalinen monikanavainen löydettävyys, Matkailun monikanavainen myynti ja jakelu sekä ostettavuuden varmistaminen b2c -kaupassa. Löydettävyyden kehittäminen tekoälyavusteisesti. Runsaasti käytännön harjoituksia.
    TULOS: Ostettavuuden ja löydettävyyden sekä kanavahallinnan suunnitelma

    7.10.2025
    Johda tiedolla – Markkinoinnin ja myynnin johtaminen tiedolla, tuottojohtamisen perusteet. Tekoälyn hyödyntäminen tiedolla johtamisessa.
    TULOS: Markkinoinnin ja myynnin tiedolla johtamisen suunnitelma

    1.-2.12.2025
    Sitouta asiakkaat – Matkailijan digitaalinen ostopolku, palvelu ja viestintä polun varrella. Onnistuneen asiakaskokemuksen kehittäminen: asiakkaan kuuntelu, suositukset ja arvioinnit. Asiakastietojen ja -suhteiden hallinta (CRM) b2c ja b2b.
    TULOS: Kuvaus asiakkaan kuuntelujärjestelmästä ja lisämyynti- ja palveluviesteistä asiakkaan ostopolulla.

    27.-28.1.2026
    Saavuta tavoitteet sisällöllä – Sisältömarkkinointi tekoälyavusteisesti, markkinoinnin automaatiot ja sisällöntuotannon tuloksellisuus.
    TULOS: Suunnitelma tekoälyn ja markkinointiautomaatioiden hyödyntämiseen.

    24.2.2026
    Kansainvälisty viisaasti, omatoiminen verkkototeutus ja 1 koulutuspäivä – Kasvua kansainvälisiltä markkinoilta (b2c, b2b), matkanjärjestäjäyhteistyö, vastuullisuus
    TULOS: Kansainvälistymispolku ja vastuullisen yrityksen suunnitelma


    Ryhmäkoko on 20 henkilöä, oppisopimuskelpoiset hakijat valitaan hakeutumisjärjestyksessä.

    Lisätietoja;
    Key account manager | NordicMarketing Finland
    Suvi Ahola
    suvi.ahola@nordicmarketing.fi
    +358505464190

Kenelle koulutus sopii?

Koulutusohjelma sopii sinulle, joka toimit matkailualan yrittäjänä tai matkailualan työntekijänä ja pääset työssäsi tarttumaan koulutuksen sisällön mukaisiin kehitystehtäviin.

Koulutuksen sisältö

Opintopäivien aiheet mukailevat Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon perusteita. Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto muodostuu yhdestä pakollisesta ja kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta.

Jatko-opintomahdollisuudet

Ammattitutkinnon suorittaminen antaa kelpoisuuden ammattikorkeakouluopintoihin ja korkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin.

Oppisopimus

Oppisopimuksen solmiminen edellyttää päätoimista työpaikkaa tai omaa yritystä, jossa opiskelija pääsee harjoittamaan ja kehittämään omaa osaamistaan. Oppisopimuskoulutuksen opiskelijalle nimetään työnantajan toimesta työpaikkaohjaaja. Työpaikkaohjaajan tehtäviin kuuluvat suunnittelu sekä opiskelijan ohjaus, palautteen antaminen ja osaamisen edistymisen arviointi. Yrittäjällä työpaikalla tapahtuvaa oppimista ohjaa mentori, joka on toinen yrittäjä. Työpaikkaohjaajan ja mentorin tietoja kysytään hakulomakkeella. Yrittäjän oppisopimuksen mahdollistumiseksi tulee yrittäjällä olla voimassa oleva YEL- tai MYEL- vakuutus opintojen ajan.

Katso lisää oppisopimuksesta sivuiltamme.

Lisätietoja koulutuksesta